تخریب کلیسای ادوِنتیست ها در تهران

 

امروز دوشنبه 19 آبان ، احمد مسجدجامعی ، عضو شورای شهر تهران ، از تخریب کلیسای ادونتیست های موجود در تهران خبر داد. به گفته وی ؛ سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران در تخریب این کلیسا نقش دارند. کلیپ های تخریب ، آرامگاه ها و بناهای متعلق به مسیحیان ، بهاییان و قبور دگر اندیشان در شهرهای مختلف ایران در طول سالهای گذشته پرسابقه است و از این تخریب جلوگیری می کندها با چراغ سبز مسئولان جمهوری اسلامی صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاری هرانا ، به نقل از مدارس ، روز دوشنبه 19 آبان 96 ، احمد مسجدجامعی ، عضو شورای شهر تهران ، از تخریب کلیسای ادبیات در تهران خبر داد. در این خصوص گفت: "امروز یکی دیگر از معابد دینی در خیابان جمهوری است تهران و تبدیل شدن به آن در مرکز تجارت هستیم ، تهران معروف است به چهارراه ادیان تهران و تا حالا سابقه یکی دیگر از مراکز دینی در آن خراب شدن است"

این نماینده شورای مشاوره افزود: "سازمان میراث فرهنگی ، شهرداری تهران و… در این ماجرا نقش دارند ، اما حالا همه آن را حاشا می کنند؟""

طی روزهای گذشته بنای باقی مانده از کلیسای ادونتیست ها ، کلیسای تاریخی تهران ، واقعیت در خیابان جمهوری ، در کنار کافه نادری ، تخریب شد.

بر اساس این گزارش ، سال ۱۳۹۴ ، بخشهای درونی این کلیسا از جمله ساختمانی از عصر قاجاری ، تخریب شد.

تخریب این کلیسای تاریخی برای دنبال کردن در یک مالک خاص صورت گرفته است.

کلیسای ادونتیست های ایران ، مربوط به گروهی از پروتستان های ارمنی ایران است که با صلیب بتنی هشت نفره از برجسته سازی معماری شهری تهران بودجه.

کلیپ های تخریب ، آرامگاه ها و بناهای متعلق به مسیحیان ، بهاییان و قبور درگر اندیشان در شهرهای مختلف ایران در طول سالهای گذشته پرسابقه است و این تخریب استها با چراغ سبز مسئولان جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

 

No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...