گزارشی از آخرین وضعیت عبدالرحمن سنگانی، زندانی سنی مذهب محروم از درمان

عبدالرحمان سنگانی

 













عبدالرحمان سنگانی زندانی عقیدتی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان گوهردشت کرج در وضعیت نامناسب و بدون دسترسی به حق درمان.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، عبدالرحمان سنگانی ، زندانی عقیدتی سیاسی محکم به زندان احمد گوهردشت کرج که از سال 88 در زندان بسر قرار گرفت در وضعیت جسمانی نامناسبی قرار گرفته و از خدمات درمانی نیز محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی عقیدتی سیاسی در گفتگو با گزارشگر کمپین گفت: "ناحیه چپ بدن عبدالرحمان کلا نمی تواند کار کند و مدت طولانی است که اگر مشکل بین رنج استفاده کند و در حال حاضر وجود داشته باشد ، هر دو چشم به شدت عفونت کرده است. و در معرض کور شدن است و از دست دادن بینایی قرار گرفته شده است"

وی در ادامه گفت: "عبدالرحمان چند بار نسبت به وضعیت خود را به مدیریت زندان و زندان زندان مراجعه کرد تا مراکز درمانی را تقویت کند ولی هربار با مخالفت پلیس زندان رو به رو شد"

او در ادامه توضیح داد: "در سه ماه گذشته درخواست این زندانی از سوی شعبه اعزام و سرپرست زندان رجایی شهر کرج غلامرضا ضیایی و مسئولیت حفاظت از زندان سرگرد زلف علی و ستوان مولودی و سرهنگ کریمی و چندی دیگر از مسولین مربوط به اعزام این زندانی است. است. عدم بعمل آمد"

گفتنی است ، عبدالرحمن سنگانی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروه های سلفی به اعدام محکوم شد.

وی در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت شده است که در طی آن با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

 


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...