رد درخواست اعاده دادرسی ناصر نورد گل‌تپه، نوکیش مسیحی در دیوان عالی کشور








دیوان عالی کشور ، درخواست اعاده دادرسی ناصر نورد گلتپه نوکیش مسیحی را رد کرد. او پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به 10 سال حبس تعزیری محفوظ است و این حکم عینا به مجاز دادگاه تجدید نظر نیز رسید. این نوکیش مسیحی هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ماده ۱۸ ، دیوان عالی کشور در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹ ، درخواست اعاده دادرسی ناصر نورد گل گلپای را رد کرده است.

او پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به 10 سال حبس تعزیری محفوظ است و این حکم عینا در تاریخ 21 آبان 96 به مجازات دادگاه تجدید نظر در مورد ریاست قاضی "حسن بابایی" رسیدگی کرد.

نورد گل تپه ، به همراه سه شهروند کشور آذربایجان در تاریخ 4 تیر ماه 1395 در یک گردهمایی خاص بازداشت شد. «الدر قربانوف ، یوسف فرهادوف و بهرام نسیبوف» از اعضای کلیسایی به نام «کلمه حیات» در باکو وجود دارد. هر چهار مسیحی بازداشت شده است به مدت دو ماه در زندان انفرادی تحت بازجویی قرار گرفت و سرانجام به «اجتماع و تبانی در فعالیت های تبشیری» ساخته شده است. پس از گذشت چهار ماه زندان با قرار دادن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان به طور موقت از زندان آزاد شد. سه شهروند آذربایجان پس از آزادی به کشور و نزد خانواده خود بازگشت.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که به ریاست «ماشاالله احمدزاده» در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۶ برگزار شد و در جریان محكمه به گزارش وزارت اطلاعات استناد كرد و اتهامات مطبوعات را «اقدام علیه امنیت ملی از طریق ایجاد و راه اندازی نیرو های غیرقانونی کلیسای خانگی» عنوان كرد. اما پرونده به متهم و وکلای پرونده اجازه دسترسی به گزارش مربوطه ، محتویات و اسناد و مدارکی را که مورد اشاره قرار گرفت ، داده نشده است.

نوکیش مسیحی ایرانی ناصر نورد گل تپه از تاریخ ۳۰ دیماه ۱۳۹۶ در حال گذراندن ۱۰ سال حبس تعزیری خود در بند ۸ زندان اوین است.

لازم به ذکر است که علیرغم طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت استفاده شود ، با این شرایط در حال حاضر دستگاه های امنیتی امن با استفاده از مسلمانان مسلمان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می کنند و به عنوان قهرمانی در حال حاضر فعال سازی در این زمینه وجود دارد.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در صورت گرفتن که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخص حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی آزاد به طور معمول یا جمعی و به طور معمول علینی یا در خفا باید باشد.

 


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...