کشف پرنده شکاری از فرد متخلف در غرب استان تهران

کشف پرنده شکاری از فرد متخلف در غرب استان تهران









رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: یک بهله پرنده شکاری از منزل فردی متخلف در شهر اندیشه با حضور نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیدا آکار، افزود: در پی گزارشات مردمی روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی و ورود به منزل مسکونی فردی متخلف، یک بهله پرنده شکاری از نوع قرقی از وی کشف و ضبط شد و در این رابطه پرونده ی قانونی ازسوی محیط زیست شهرستان برای این متخلف تشکیل شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری نیروی انتظامی شهرستان افزود: همه ساله برخی از افراد سودجو برخلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می ‎ کنند که این عمل موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور می شود.

اکار اظهار کرد: حفاظت از نسل پرندگان شکاری در خطر انقراض و حمایت شده، نیاز به همکاری مردم و شهروندان دوستدار محیط زیست دارد که در همین رابطه طی هفته جاری یک بهله سارگپه نیز که از ناحیه بال آسیب جدی دیده بود توسط شهروند دوستدار محیط زیست خادم آباد شهریار به این اداره تحویل شد که این پرنده برای مداوا و نگهداری به یکی از مراکز حیات وحش تحویل داده شد.

وی ضمن هشدار به صیادان پرندگان شکاری، تصریح کرد: براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان جریمه ضرر و زیان شکار و صید و زنده‌گیری یک بهله قرقی ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده که متخلف موظف به پرداخت آن برای ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست علاوه بر محکومیت های مشمول خواهد بود.

No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...