شناسایی عامل تخریب اراضی منطقه حفاظت‌شده قروه

منطقه حفاظت شده

مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست قروه عامل تخریب بیش از یک هکتار اراضی منطقه حفاظت‌شده بدر و پریشان را در این شهرستان شناسایی کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: با انجام گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت، متخلفی که به تخریب ۱۱ هزار و ۲۹۵ مترمربع مرتع در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان به منظور کشاورزی اقدام کرده بود، شناسایی شد.

توفیق زارعی اظهار کرد: پس از تشکیل صورت‌جلسه توسط واحد حقوقی فرد خاطی برای انجام امور قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و در اسرع وقت در خصوص خلع ید وی از زمین مورد نظر اقدام می‌شود.

منطقه بدر و پریشان یک زیستگاه بکر و با ارزش با مساحت ۴۳ هزار  هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه شماره ۲۷۶ شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع شده و پذیرای گونه‌های مختلف جانوری مانند پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و آبزیان بوده و گونه شاخص منطقه کل و بز است؛ چشمه‌های پر آب و جوشان با ارزش و مذهبی و امام زاده موجود در این شهرستان از ارزش‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

 


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...