۳ شکارچی متخلف در شاهین‌دژ دستگیر شدند

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره موفق به دستگیری سه شکارچی متخلف در حاشیه زرینه‌رود این شهرستان شدند.

۳ شکارچی متخلف در شاهین‌دژ دستگیر شدند

وحید چمنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ در راستای پایش مناطق مستعد و زیستگاه‌های این شهرستان موفق شدند در نزدیکی روستای “کرکره” این شکارچیان را به دام بیندازند.

وی ادامه داد: از شکارچیان سه قبضه اسلحه شکاری، لاشه ۹ قطعه اردک و اداوات مختلف شکار کشف و توقیف و پرونده مختلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون مجوزی برای شکار پرندگان در هیچ‌کدام از مناطق حوزه استحفاظی این شهرستان داده نشده و هر گونه صید و شکار غیرقانونی بوده در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

چمنی با اشاره به اینکه امسال تاکنون برنامه‌ای برای صدور مجوز صید و شکار در دستور کار قرار نگرفته، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۵۰ برگ جواز شکار برای ۳۵ مسیر رودخانه‌ای در این شهرستان صادر شده بود که امسال مجوزی نیز در این رابطه تاکنون صادر نشده است.

وی اضافه کرد: ۴۵ شکارچی غیرمجاز طی نیمه نخست امسال در مناطق مختلف این شهرستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال از این متخلفان ۴۸ بال کبک زنده، ۲۱ قطعه چنگر و کبوتر، ۸۴۵ قطعه ماهی، ۵۵ رشته تور زنده گیری کبک، ۵۹ قفس، چهار دستگاه ضبط صوت و ۲۲ رشته تور ماهیگیری ضبط شد.

شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

محیط طبیعی شاهین‌دژ شامل رودخانه زرینه‌رود، مسیر سد شهیدکاظمی، منطقه بیان، گونه‌های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه‌های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم‌خان، ییلاق محمودخان، آق داش و قلوز است.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...