انتقال دو زندانی عقیدتی سیاسی به سلول انفرادی زندان وکیل آباد مشهد


انتقال دو زندانی عقیدتی سیاسی به سلول انفرادی زندان وکیل آباد مشهد

دو زندانی عقیدتی سیاسی به نام های علی حمید و حسن حمید به سلول انفرادی در زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند.

یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام گزارش کرد: «زندانیان عقیدتی- سیاسی علی حمید و حسن حمید که به اتهام تغییر مذهب در تاریخ 17 شهریور 98 همراه با 3 زندانی اهل سنت دیگر به نام های امین بچای ، عبدالعلی و یک نفر دیگر دستگیر شده و از آن تاریخ در بند ۶-۱ زندان وکیل آباد مشهد محبوس بوده اند ، روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۹۹ پس از ضرب و شتم وحشیانه توسط زندان مأمورین ، به سلول انفرادی در زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد»

این منبع در ادامه افزود: "هم اکنون تلفن این دو زندانی قطع شده است و در حال حاضر امکان هیچ گونه تماسی با خانواده های آنها وجود ندارد به همین دلیل خانواده های آنها در نگرانی شدید از وضعیت بستگانشان بسر میبرند.»

زندانی عقیدتی سیاسی علی حمید در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۸ در حالیکه با چهار تن از دوستانش به نامهای امین بچای ، حسن حمید ، عبدالعلی و یک نفر دیگر برای مسافرت به مشهد رفته پس از ۴ روز توسط وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند.

علی حمید ۳۰ ساله و پدر ۴ دختر کوچک است. وی را همراه با ۴ زندانی اهل سنت دیگر به خاطر اعتقاداتشان دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم کرده اند.

بنا بر گزارشات دریافتی علی حمید را ابتدا به مدت چند روز در وزارت اطلاعات نگه داشتند. پاهای او را با کابل برق زدند تا حدی که دیگر توان راه رفتن نداشت. به او میگفتند که باید بگویی من داعشی هستم.

در دادگاهی که برای این زندانی تشکیل شد وی را به ۱۰ سال حبس محکوم کردند در حالیکه هیچ مدرکی هم برای اثبات این اتهام موجود نیست.

بستگان این زندانی میگویند که ماموران اطلاعات بدلیل اینکه این افراد سنی هستند آنها را بازداشت کرده و به آنها اتهام داعشی و وهابی زده اند و حالا آنها را زندانیان امنیتی محسوب میکنند.

پیش از انتقال این زندانیان به سلول انفرادی آنها را با زندانیان خطرناک و جرائم عادی در یک بند گذاشته بودند بطوریکه هر روز با کتک از طرف زندانیان و مسئولان زندان مورد آزار و اذیت قرار میگیرند.

علی حمید پس از انتقال به بند ۵ زندان وکیل آباد و به محض ورود به این بند ، از جانب ۱۰ نفر که مورد نیاز ضرب و شتم واقع شده و تا سرحد مرگ کتک خورد. اعمالکه از ناحیه چشم و گوش آسیب دید و کل بدنش کبود شد.

این زندانیان تحت فشار ماکزیمم قرار می دهد. علی حمید میگوید هر وقت از جایش بلند می شود او را کتک زده ، به او تفکر می کند و او را داعشی صدا می کند. او را با آب جوش از ناحیه کمر سوزانده اند. او حتی جا برای استراحت و امکان استحمام هم ندارد. برای دستشویی هم به سختی به او اجازه رفت و آمد میدند.

 


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...