عبدالله آسکانی از زندان زاهدان آزاد شد

 امروز دوشنبه ۳ آذر، عبدالله آسکانی، شهروند بازداشتی ساکن چابهار، از زندان زاهدان آزاد شد. وی اوایل آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به این زندان منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز دوشنبه ۳ آذر ۹۹، عبدالله آسکانی شهروند اهل چابهار از زندان زاهدان آزاد شد.

این شهروند که خواهر زاده فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ است، روز شنبه ۳ آبان ۹۹، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، صفحه شخصی اینستاگرام عبدالله آسکانی نیز پس از بازداشت، غیر فعال شده و تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد. او بارها در صفحه شخصی خود خواستار آزادی فضل الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ شده است.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلایل بازداشت و اتهامات احتمالی مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت و امام جمعه پشامگ، که به‌خاطر موضع گیری هایش در خصوص سیاست های جمهوری اسلامی در بین مردم بلوچ به شهرت و محبوبیت دست پیدا کرده است، توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد به ۶ سال و ‌۴ ماه حبس محکوم شده و هم اکنون در زندان زاهدان محبوس است.

No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...