کشف لاشه 4 رأس قوچ وحشی از متخلفان در قوچان

کشف لاشه 4 رأس قوچ وحشی از متخلفان در قوچان










رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان اعلام کرد: شکارچیان متخلف به همراه لاشه 4 رأس قوچ وحشی و 7 قطعه کبک در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حسین اصلاحی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قوچان در مناطق کشف لاشه 4 رأس قوچ وحشی از متخلفان در قوچان تحت مدیریت، یک راکب موتورسوار که جرم آن محرز و مشهود بود ،متوقف و لاشه یک راس قوچ وحشی را از وی کشف کردند.

وی ادامه داد: با هوشیاری مامورین مشخص شد متخلف همراهان دیگری نیز داشته است که با دریافت دستور قضایی منزل دیگر متخلفان این پرونده بازرسی و اجزای 3 راس قوچ و میش وحشی و 7 قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه تک لول کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این پرونده کشف اجزای 4 راس قوچ و میش وحشی از گونه های حمایت شده و لاشه 7 قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه درج شده است، گفت: متخلفین ضمن معرفی به مرجع قضایی به استناد بند الف ماده 12 قانون شکار و صید به مجازات مقرر در قانون (حبس از 3 ماه تا 3 سال و یا جزای نقدی) محکوم خواهند شد.

طبق مصوبه شورایعالی محیط زیست به استناد ماده 18 قانون شکار و صید، میزان ضرر و زیان وارده به سازمان محیط زیست از بابت شکار هر راس قوچ وحشی 250 میلیون ریال و در صورتی که گونه شکار شده ماده باشد 3 برابر مبلغ ضرر و زیان یاد شده است.

 


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...