تایید حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد


مجاز حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد












  حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان عادل آباد مشهد توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

گزارش برپایه گزارش به کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام پنجشنبه 15 آبان 97 ، در طول روزهای گذشته ، حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد به نام محمدعلی آرایش ، کبیر سعادت جهانی و حمید راست بالا در دیوان عالی کشور مجاز شده است.

شایان ذکر است حکم اعدام این سه زندانی همراه با ۶ زندانی دیگر اهل سنت در سال ۹۸ صادر و بعد از گذشت یک سال در ۲۰ مرداد ۹۹ به آنها ابلاغ شد.

اکنون این حکم برای سه تن از این زندانیان شامل محمدعلی آرایش ، کبیرسعادت جهانی و حمید راست بالا توسط دیوان عالی کشور مجاز است.

این زندانیان از سال 94 توسط اداره اطلاعات بازداشت و به مدت 10 الی 12 ماه در سلول انفرادی در اداره اطلاعات مشهد نگهداری شده اند. آنها از حدود 4 سال پیش در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر میبرند.

بازپرس اول پرونده این زندانیان «قاضی حسن حیدری» و بازپرس دوم آن «قاضی بازرگانی منش» بوده است.

یک منبع اطلاعاتی در این ویژگی گفته شده حسن حیدری بازپرس اول این پرونده شخص اقدام به شکنجه و شلاق زدن این زندانیان و تهدید آنها را انجام می دهد.

این زندانیان توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی محمود داوود آبادی در سال ۹۸ به اتهام «بغی از طریق عضویت در گروه سلفی حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران» به احمد محفوظ است. هم اکنون حکم این سه تن توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

م ، ها عضویت گروه اتهام فرقان به این افراد م ، فعلا فعلا است که این گروه از ظهر سال 71 تا 76 در ایران فعالیت کرده و آنها را در 10 الی 12 سال وجود دارد و این اتهام نمی تواند پا ، واقعیت وجود داشته باشد.

گفتنی است که این شهروندان در مراحل دادرسی به دلیل عدم دسترسی و هر گونه حق و امکان دفاع از محرومیت خود را دارند.

مشخصات این زندانیان: 

1. حمید راست به بالا ، 36 سال ، متاهل ، فرزند جلال و اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران»

2. کبیر سعادت فرزند جهانی علی اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران»

3. محمدعلی آرایش فرزند بعیدالله اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران»


No comments:

Post a Comment

یک وکیل دادگستری: نقض حقوق شهروندان بهایی مبنای قانونی ندارد

  مأموران امنیتی یک‌شنبه دوم آذر در اقدامی کم‌ سابقه به خانه‌ ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند ...